top of page

טיפול באלרגיה לפי הרפואה הסינית


בשלושת חודשי הסתיו הרוח מהירה, הסביבה בהירה ונקייה.


מומלץ ללכת לישון מוקדם, להתחמק מהקרירות שהסתיו מביא עימו על מנת לחזק את צ'י הריאות.

לקום מוקדם, להעריך את האויר הצלול... לשמור על מצב רוח רגוע על מנת להתחזק.


כל זאת ישפיע על חוזק הגוף בחורף הקרב ובא...


אף נוזל – אלרגיות בראייה סינית

אלרגית אף נוזל נגרמת גם בגלל ראקציה של אלרגן שנמצא בתעלה הנזלית באף.אם זה אנטיגן לפולן – אבקנים אז האלרגיה שייכת לעונת הפריחה,אך אם האלרגן הוא אבק כמו קרדית הבית

או שערות של בעלי חיים זה נקרא אלרגית האף הנוזל. ברפואה הסינית משייכים את האלרגן הזה כפתוגן רוח. יכול להיות פתוגן רוח קור,שנכנס לריאות דרך האף וללא טיפול הופך לחום ואז צ'י הריאות נפגע ואינו זורם כראוי במרידיאן ומקבלים סטגנציה של צ'י.גם מרידיאן כיס מרה מעורב כיוון שהוא מוביל את החום למעלה לכן מתחילה מעורבות של נזלת צהובה.ללא טיפול אחרי כמה שנים הטחול מעורב,נחלש ומייצר לחות כיוון שהצ'י המקורי שלו נחלש. לכן הטיפול במקרים כאלה הוא סילוק חום או קור תלוי מתי התחילה הנזלת.ומה צבעה. סילוק חום המרידיאן כיס מרה,סילוק רוח קור מהריאות,סילוק חום מהטחול. בכל מצב שבו מעורב מרידיאן יהיו הסימפטומים שונים רוח קור בריאות: אף סתום,או אף נוזל עם נזלת שקופה,מעט כאבי ראש,עיטושים. רוח חום בריאות :אף יבש,או אף נוזל עם נזלת צהובה,אף מגרד,עיניים מגרדות. חום בטחול: אף תום,או אף נוזל עם נזלת צהובה,כאבי ראש הטיפול: בטיפול שקשור לעונת מעבר כמו לאביב הטיפול יהיה מיוחד אם יש רוח קור הפורמולה שנבחר:xiao qing long tang ma huang – אסור לשימוש בארץ לכן נוריד אותו מהפורמולה. gui zhi xi xin gan jiang ban xia bai shao wu wei zi gan cao הפורמולה הנ"ל מיוחדת לטיפול ממוקד באף ובסילוק רוח קור. הצמחים חמים ממוקדים לאף,כיוונם מעלה ואף מחממים את הטחול. פורמולה נוספת לבחירה: san cang er zi cang er zi xin yi hua bai zhi bo he זו פורמולה שיותר מומלצת בעיניי מכיוון שאלו צמחים מיוחדים שמתמקדים ממש בנזלת ובאלרגית באף אלו צמחים שמייבשים את האף והנזלת בגלל קור פנימי לכן הם מחממים גם את הטחול והם צמחים ארומאטיים שעולים אל הראש ופותחים את הפתחים.הכוונה לאף,עיניים ואוזניים –הפתחים בראש,במקרה שלנו זה פתח האף.

פורמולות לרוח חום:sang ju yin sang ye ju hua bo he xing ren jie geng lian qiao lu gen gan cao זו פורמולה מאוזנת מבחינת טמפרטורה,רוב הצמחים חמים וחלקם קרים לאיזון ,מסלקים את הפתוגן,מסלקים רעילות מטפלים בחום בריאות.

לטיפול בחום בטחול:shen su yin ren shen zi su ye ge gen qian hu ban xia fu ling chen pi zhi ke jing jie gan cao הפורמולה הזו מצוינת לחיזוק הטחול ובעיקר לסילוק הליחה שזה הכי מטריד בעניינו של הטחול כשרוצים לרפא טחול חייבים לסלק ליחה כי הטחול ברפואה הסינית הוא יצרן הליחה מספר אחד. לכן הפורמולה הזו עם הרבה צמחים מייבשים לחות ומחזקים את טחול.

באשר לנזלת שקשורה יותר לאלרגנים כמו אבק הבית,שערות של בעלי חיים ועוד זו אלרגיה כבר כרונית יש ברגע חולשה של טחול,של ריאות,של כבד לכן חשוב לתת פורמולות למניעה,פורמולות שאפשר לקחת לתקופה ממושכת אפילו לפני עונות מעבר במידה והאלרגיה קשורה לעונת מעבר הפורמולה yu ping feng san huang q bai zhu fang feng פורמולה שמורכבת מ-3 צמחים שפונים לריאות ולטחול ומחזקות את צי' הריאות וצי' הטחול הפורמולה מחממת,שיש לה גם אלמנט של סילוק הרוח,הפתוגן.

פורמולה נוספת gui zhi ren shen tang gui zhi gan jiang gan cao ren shen bai zhu פורמולה שמחזקת את צ'י הריאות,הטחול,מחזקת מערכת חיסון של הגוף.בונה דם וצ'י. גם ניתן לקחת למניעה רק שאני ממליצה להחליף את ren shen שהוא צמח חזק וחם מאוד שאינו מומלץ בארצנו החמה,בצמח dang shen זה צמח מיוחד לחיזוק צ'י טחול וריאות וגם בסין הם משתמשים בו כתחליף למקורי.

לסיכום ניתן לטפל באלרגיה גם כשהיא אקוטית וקשורה למזג האוויר בטיפול עם צמחים שהם יותר קשורים למצב האקוטי וניתן לטפל גם במצב כרוני עם פורמולות שלוקחים לתקופה ממושכת בין 3-6 חודשים ומטפלים בשורש הבעיה. לבריאות!

פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי תגיות
אין עדיין תגים.
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
bottom of page